• تلفن 04134470428
  • ایمیل m.aghdam.t@gmail.com

تزریق پلاستیک در قالب‌سازی

  • تزریق پلاستیک در قالب‌سازی

    تزریق پلاستیک در قالب‌سازی

    • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    • مقاله

قالب‌سازی تزریق پلاستیک

چگونه قالب‌سازی تزریق پلاستیک کار می‌کند؟

تزریق پلاستیک

بسیاری از چیزهایی که در اطراف می‌بینید از پلاستیک ساخته شده است. این واقعیت است که پلاستیک را می‌توان به بسیاری از چیزهای مختلف قالب‌بندی کرد. و تزریق پلاستیک کاربرد فراوانی در قالب‌سازی و تراش‌کاری دارا است.

با مواد مناسب و تخصص کامل، خدمات قالب‌گیری تزریق پلاستیک می‌توانید ایده‌ی محصول خود را به چیزی واقعی تبدیل کنید.

چرا پلاستیک بهترین انتخاب برای ایجاد یک محصول جدید است؟

برای ساخت یک قالب، پلاستیک‌ها بسیار متنوع هستند، پلاستیک‌ها با تعدادی از راه‌های مختلفی که برای ترکیب و مطابقت عناصر پایه با مواد افزودنی آن‌ها موجود است یک ماده‌ی مناسب برای تولید محصولات به شمار می‌روند.

هزینه‌های تولید در هنگام پلاستیک نیز کم است. آنها عایق الکتریکی بزرگ هستند، مقاوم در برابر خوردگی هستند، و هنگامی که از راه درست استفاده می‌شود، می‌توان به راحتی بازیافت شوند.

چگونگی قالب‌گیری تزریق پلاستیک در قالب‌سازی

از آنجا که ایده محصول شما احتمالا بهترین کار با استفاده از پلاستیک را به عنوان مواد اصلی خود انجام می‌دهد، چیز بعدی که باید به دنبال آن باشید، کشف نحوه عملکرد کل فرآیند است.

چگونه می‌توانید ایده خود را به یک محصول پلاستیکی واقعی تبدیل کنید؟ این چیزی است که قالب تزریق پلاستیک انجام می‌دهد.

اساسا، مواد پلاستیکی به بخشی از دستگاه به نام قیف تغذیه می‌شود و سپس آن را به اکسترودر هل می‌دهد. از این جا، مواد بیشتر به داخل محفظه گرم، که در آن پلاستیک ذوب می‌شود، تحت فشار قرار می‌گیرد.

اکنون که پلاستیک در شکل ذوب شده است، وقت آن است که آن را به شکل قطعات پلاستیکی مورد نیاز خود قالب‌بندی کنید.

پلاستیک مذاب به یک قالب سرد بسته با استفاده از فشارهای شدید فشار داده می‌شود. بدون فشار مناسب، قالب پر نمی‌شود و پلاستیک شکل مورد نظر شما را نمی‌گیرد. اساسا، این قالب است که به عنوان یک راهنمای یا الگو عمل می‌کند.

هنگامی که پلاستیک خنک و جامد شده است، از اتاق خارج می شود. و از اینجا، می توانید ببینید که محصول نهایی اکنون شکل مورد نظر خود را گرفته است. اگر شما یک ایده درخشان برای یک محصول ارائه کرده‌اید تزریق پلاستیک می‌تواند برای ساخت قالب به شما کمک نماید.

ساخت قالب صنعتی

ساخت قالب صنعتی و قالبسازی و قطعه سازی

قالب صنعتی

قالب صنعتی

در این نوشته به بررسی و مقایسه‌ی ساخت قالب صنعتی و قالب‌سازی و تراشکاری به دو روش ماشین تراش CNC و تزریق پلاستیک و قالب‌گیری تزریقی می‌پردازیم. ایتدا به تعریف مفاهیم تراش CNC – ماشین‌کاری CNC و تزریق پلاستیک و ساخت قالب‌های تزریق پلاستیک می‌پردازیم.

تزریق پلاستیک و قالب‌گیری تزریقی و ساخت قالب صنعتی:

همانطور که از نام آن پیداست، این فرایند شامل تزریق مواد به یک قالب است. این کار با ذوب کردن مواد موجود در انبار و تحریک آن به قالب با فشار بالا انجام می‌شود. سپس این قسمت اجازه می‌دهد تا در قالب خنک شود و سپس از قالب خارج شود. این روند برای بخش بعدی تکرار می‌شود و قالب مورد نظر تولید می‌شود.

کدام فرایند برای ساخت قالب صنعتی مناسب است؟

به طور کلی برای تصمیم‌گیری راجع به اینکه چه فرآیندی برای تولید و ساخت قالب صنعتی مناسب است نیاز است تا آیتم‌های مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد.

سرعت، حجم، مواد، تحمل / پایان سطح، و طراحی آیتم‌هایی هستند که باید مورد مقایسه و بررسی قرار بگیرند. هر کدام از اینها می‌توانند یک فرایند دروازه در استفاده از یک فرآیند در مقابل دیگر داشته باشند و حتی ممکن است نیاز به تغییر در بخشی برای تولید داشته باشند.

مقایسه تراش CNC با تزریق پلاستیک

خدمات CNC و خدمات قالبسازی

خدمات CNC و خدمات قالبسازی

سرعت در خدمات CNC و تزریق پلاستیک:

اگر به مدت 10 هفته به 10 قسمت نیاز دارید، ماشین‌کاری CNC احتمالا تنها راه حل شماست. در صورت نیاز به 50000 قطعه در 4 ماه، قالب ریخته‌گری تزریق راه بهتری می‌باشد. ریخته‌گری تزریقی نیاز به زمان دارد تا از ریختن قالب، اطمینان حاصل شود که قطعات در تحمل کافی هستند.

هزینه خدمات CNC و تزریق پلاستیک:

هزینه واقعی در هر بخش از قطعات قالب‌گیری تزریقی به طور قابل توجهی ارزان‌تر از قطعات ماشین‌کاری است. متاسفانه، برای قالب‌گیری تزریقی، ایجاد قالب می‌تواند هزینه‌های پیش رو بزرگ باشد.

مواد:

برای قطعات قالب‌گیری تزریقی، انتخاب مواد می‌تواند بیشتر محدود باشد. با در نظر گرفتن قالب تزریق، مواد با کارآیی بیشتری تولید می‌شوند.

حمل/ سطح پایان خدمات CNC و تزریق پلاستیک:

یک بار دیگر، این مزیت به ماشین‌کاری CNC می‌رسد. ماشین‌کاری CNC تحمل بیشتری دارد و سطح بهتری از تحمل را می‌توان به دست آورد.
یکی از مزایای قالب‌گیری تزریقی، تکرارپذیری از تعداد زیادی به مقدار زیادی است. قالب‌ها می‌توانند برای میلیون‌ها قسمت با حداقل سایش ادامه یابند.

این اجازه می‌دهد تا قطعات از یک دسته به بعد تقریبا یکسان باشند. با ماشین‌کاری CNC، هر قسمت به ماشین اضافه می‌شود تا ایجاد شود و تغییرپذیری بیشتر دیده شود.

همانطور که می‌بینید، تصمیم‌گیری بین ماشین‌کاری و قالب‌گیری تزریقی ساده نیست برای این کار بهتر است با توجه به کار و قالب مورد نظر خود به کارگاه‌های قالب‌سازی و تراشکاری مراجعه فرمایید.

 


***          گروه صنعتی اقدم         ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *