• تلفن 04134470428
  • ایمیل m.aghdam.t@gmail.com

خدمات فرز 4 محور

  • خدمات فرز 4 محور

    خدمات فرز 4 محور

    • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    • مقاله

مشاوره و خرید  :  اگر نیاز به مشاوره رایگان و راهنمایی برای خرید دارید لطفا با ما در تماس باشید.
09143024770 | 04134470428

***          گروه صنعتی اقدم         ***


خدمات فرز چهار محور

فرز 4 محور، یک دستگاه سی ان سی است که از 4 محور متفاوت برای به حرکت در آوردن ابزار برشی استفاده می کند و تمامی حرکات آن تحت کنترل نرم افزار cnc قرار دارد. استفاده از 4 محور در این دستگاه یعنی علاوه بر پوشش دادن سه محور اصلی مختصات دکارتی (XYZ) یک محور حرکتی ترکیبی هم دارد که از آن برای برش های پیچیده و خاص استفاده می کند و آن را به دستگاه و ابزاری قوی مبدل ساخته است.

محورهای حرکتی فرز 4 محور

دستگاه های سی ان سی معمولی دارای دو محور هستند و با کمک آن می‌توانند در دو جهت X و Y حرکت کنند. یعنی اپراتور دستگاه می‌تواند موقعیت میز دستگاه را تغییر داده و از این طریق امکان اضافه کردن یک محور دیگر به آن را هم دارد. در دستگاه فرز cnc سه محور یک محور اضافی مربوط به Z اضافه شده است که امکان حرکت ابزار برشی به صورت عمودی را نیز ایجاد کرده است، یعنی این دستگاه می‌تواند از این محور برای برش هایی مانند سوراخ کاری و حفاری نیز استفاده شود.

فرز چهار محور

فرز 4 محور

کلیه حقوق برای گروه صنعتی اقدم محفوظ است. توسعه و طراحی سایت در تبریز وب سایت، بهینه سازی و سئو سایت در تبریز سئو

عوامل محبوبیت خدمات دستگاه سی ان سی 4 محور

بر خلاف نشان دادن برتری دستگاههای ۵ محوره نسبت به دستگاههای 4 محور، در این دستگاه‌ ها برخی قابلیت های خاص وجود دارد که می‌تواند به عنوان دستگاه اصلی در یک کارگاه از آن استفاده شود. علاوه بر این که دستگاه فرز cnc چهار محور به صورت قوی نسبت به دستگاه‌های 2 محور و 3 محور برتر است.

مزایای استفاده از فرز چهار محور

  • نرخ بهره وری بالای فرز چهار محور

برنامه و نرم افزاری که در دستگاه های 4 محور استفاده شده است دخالت نیروی انسانی در فرآیند تولید را به کمترین میزان ممکن رسانده است. این موضوع در مرحله ی  اول زمان ماشین کاری و تولید قطعات مختلف را کمتر کرده است و از طرف دیگر نرخ بهره وری کارگاه در استفاده از نیروی انسانی را به بیشترین حالت ممکن رسانده است.

  • عملکرد ساده فرز 4 محور

تکنسین دستگاه تراش cnc کسانی هستند که باید اطلاعات خاص و منحصر به فردی داشته باشند. اما در دستگاه های 4 محوره از یک سیستم پیشرفته استفاده شده که اپراتورها می توانند با اطلاعات کم نیز آن ها را کنترل کنند

  • فرز چهار محور دقت بسیار بالا در فرزکاری دارند

همه ی فرآیندهای فرزکاری در دستگاه فرز 4 محور سی ان سی  از قبل برنامه نویسی شده اند، انعطاف پذیری در کار دستگاه بسیار بالاست و به نوعی دقت آن هم تحت کنترل نرم افزار می باشد. پس می توان میزان دقت دستگاه را با توجه به میزان حساسیت در حوزه های مختلف تنظیم کرد. این امر کاملا طبیعی می باشد که هر چه جزئیات در یک الگو بیشتر یا حساسیت آن بالاتر، سرعت کار دستگاه به تبع آن کم میشود یعنی باهم رابطه ی عکس دارند.

دستگاه های فرز 4 محور برای چه حوزه هایی مناسب هستند؟

با توجه به این که همه ی محور های مختلف در این دستگاه‌ ها، با قطعیت بالایی دارد می توان گفت که دستگاه های فرز 4 محور سی ان سی در بیشتر صنایع تولیدی و قطعه سازی کاربرد زیادی دارند. این دستگاه از لحاظ سرعت عملکرد و همچنین از لحاظ کیفیت کار برتری زیاد و چشم گیری نسبت به دستگاه پرینتر 3 بعدی داشته و هزینه تمام شده نهایی آنها هم نسبت به دستگاه های ۵ محور و ۶ محور نیز کم می باشد.

معمولاً این دستگاه‌ها در بیشتر حوزه‌های صنعتی که نیاز به برش های سه بعدی پیچیده دارند قابل استفاده می باشند و می توان از آن در صنعت قطعه سازی، تولید قطعات الکترونیکی، صنایع نظامی، حوزه های پزشکی و … نیز استفاده کرد.

دستگاه فرز  4 محور سی ان سی انتخاب درست و مناسبی برای کارگاه های خانگی و کارگاه های کوچک نیست، و به جای آن ها می توان از سایزهای رو میزی و کوچکتر آن ها استفاده کرد.

فرز چهار محور

فرز 4 محور

برای مطالعه ی تفاوت دستگاه فرز CNC سه محور با چهار محور کلیک کنید.

اصل کار ماشینکاری فرز 4 محور

یک مکانیسم چرخشی اضافی روی میز نصب شده است که به عنوان محور چهارم عمل می کند. معمولاً یک قطعه کار استوانه‌ای را در آن می‌بندند و قطعه کار را می‌چرخانند تا از زوایای مختلف ماشین‌کاری انجام شود. بنابراین، قطعه را می توان بدون هیچ تغییری در تنظیمات ماشین کاری کرد.

مزایای ماشین کاری فرز 4 محور

  • تغییر تنظیمات کاهش یافته

ماشینکاری فرز 4 محور اجازه می دهد تا روی قطعات از چهار زاویه مختلف کار کنید.

  • ظرفیت تولید بالاتر

ماشین کاری 4 محور در مقایسه با ماشینکاری 3 محوره می تواند با قطعات بیشتری سروکار داشته باشد.

  • کارآمدتر

نیاز به سرمایه گذاری کم تری دارد. اما سرعت و ظرفیت تولید را نسبت به روتر 3 محوره CNC بسیار افزایش می دهد.

  • پشتیبانی از فرز و تراشکاری

ماشین کاری ویژگی های استوانه ای با یک دستگاه CNC 4 محوره بسیار آسان تر است.

  • ماشین های فرز 4 محور گران تر از ماشین های 3 محوره هستند

یعنی  افزودن محور چهارم به تجهیزات موجود نیز نیازمند سرمایه گذاری است. با این حال، با توجه به کارایی و ظرفیت تولید ماشین‌کاری چهار محور، می ‌تواند در بلندمدت اقتصادی ‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *