• تلفن 04134470428
  • ایمیل m.aghdam.t@gmail.com
استعلام قیمت

نکات خرید انواع دستگاه لبه چسبان

  • نکات خرید انواع دستگاه لبه چسبان

    نکات خرید انواع دستگاه لبه چسبان

برای خرید انواع دستگاه لبه چسبان، علاوه بر نوع آن، باید با توجه به نیازها و نوع کار خود به چند نکته دیگر نیز توجه کنید. از جمله این نکات می توان به اندازه دستگاه، نوع برق مصرفی، سرعت ماشین، تعداد ایستگاه ها، توان مصرفی، حداقل و حداکثر ضخامت ورق و گارانتی معتبر اشاره کرد. همچنین تنظیم دستی یا اتوماتیک ارتفاع فک از ویژگی های مهم در انتخاب یک لبه چسبان مناسب است.

مشخصات و انواع دستگاه لبه چسبان

برای پوشاندن لبه های زبر محصولات چوبی همچون ام دی اف و نئوپان، از نوارهای باریکی به نام نوار لبه استفاده می شود. این نوارها باعث افزایش استحکام و طول عمر محصولات می شوند و به راحتی برش خورده و شکل می گیرند تا نیازهای خاص پروژه های چوبی را برآورده کنند.

ابتدا قطعات بزرگتر باید بریده شوند و سپس تنظیمات لازم برای حداقل کردن ضایعات انجام شود. سطح چوب نیز باید آماده چسباندن نوار لبه شود؛ به طوری که ذرات گرد و غبار، خاک اره و تراشه ها زدوده شوند، زیرا در غیر این صورت، نوار لبه به خوبی نمی چسبد. برخی نوارهای لبه خودچسب هستند و مانند برچسب به سطوح می چسبند، اما اکثر آنها با چسب داغ تولید می ‌شوند.

گاهی از اتوی لباس با دمای پایین برای چسباندن آنها استفاده می شود و برای جلوگیری از آسیب به اتو، یک ورق آلومینیوم بین نوار و اتو قرار می گیرد.

روش های دستی چسباندن نوار لبه زمان‌بر بوده و کیفیت لازم را ندارند. در واحدهای تولید صنعت چوب از دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک لبه چسبان استفاده می‌شود که یکی از ماشین آلات مهم در فرآیند ساخت کابینت و مبلمان است. این دستگاه با چسباندن و تغذیه اتوماتیک نوار لبه روی لبه ها، سطحی یکنواخت و تمیز ایجاد می کند و دارای میز قابل تنظیم ارتفاع و زاویه است.

از گیره برای نگهداشتن قطعه کار، غلتک چسب با عرض قابل تنظیم، نوار نقاله برای انتقال قطعه کار و غلتک فشار برای چسباندن استفاده می شود.

دستگاه لبه چسبان اتوماتیک در چندین ایستگاه کاری نقش دارد. در ایستگاه پیش‌فرز، از کاترهای فرز دوبل برای حذف امواج، فرزکاری و آثار برش روی قطعه کار به منظور آب‌بندی بهتر لبه ها، تناسب بیشتر نوار لبه و تخته، و یکپارچگی و زیبایی کار استفاده می شود. سپس در ایستگاه چسب، چسب به صورت یکنواخت روی نوار لبه پخش می شود تا چسبندگی قوی تر شود.

در ایستگاه برش، ردیابی اتوماتیک قالب و موتور با سرعت و فرکانس بالا برای اطمینان از صافی سطح برش انجام می شود. در بخش پرداخت، ردیابی اتوماتیک پروفیل و موتور با سرعت و فرکانس بالا برای اطمینان از صافی بخش های بالا و پایین تخته بریده شده استفاده می شود.

برای نوارهای لبه PVC و اکریلیک با ضخامت 0.8 میلی‌متر یا بیشتر در مبلمان، از چاقوی پرداخت آر شکل استفاده می ‌شود. در ایستگاه ساب ‌زنی، بخش‌ های بالا و پایین تخته ‌ها برای حذف امواج ناشی از حرکت غیرخطی دوربری، صاف و تمیز می‌ شوند.

در ایستگاه پولیش، با چرخ پولیش پنبه‌ ای سطح قطعات صاف می ‌شود. در ایستگاه شکاف ‌زنی، فرآیند اره زدن پانل ‌ها با شکاف‌ زنی مستقیم پانل ‌های جانبی قفسه ‌ها و صفحات زیرین ساده ‌تر و سریع ‌تر انجام می‌ شود. همچنین می ‌توان لبه ‌های آلومینیومی پانل ‌های درب را نیز شکاف ‌دار کرد.

گروه صنعتی اقدم صنعت انواع مختلفی از دستگاه های لبه چسبان ام دی اف و چوب را تولید می نماید که از آن جمله می توان به دستگاه لبه چسبان 5 ایستگاه و دستگاه لبه چسبان 8 ایستگاه با نام های تجاری زیر اشاره کرد:

دستگاه لبه چسبان صنعتی 5 ایستگاه مدل NTC360

دستگاه لبه چسبان صنعتی 8 ایستگاه مدل NTC450DJ

دستگاه لبه چسبان

دستگاه لبه چسبان

نکات مهمی که برای خرید دستگاه لبه چسبان باید رعایت کرد

اندازه ماشین لبه چسبان

ماشین های لبه چسبان بسته به تعداد ایستگاه ها و عملیاتی که روی صفحه انجام می دهند، دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند. دانستن ابعاد دستگاه با توجه به نوع کار و اندازه کارگاه برای جا نمایی بهینه، یکی از نکات مهم در انتخاب دستگاه لبه چسبان است.

سرعت دستگاه لبه چسبان

سرعت دستگاه نوار لبه زن یا لبه چسبان، بیانگر میزان متراژ لبه چسبانی در دقیقه است. هر چه این عدد بزرگ تر باشد، سرعت لبه چسبانی دستگاه بالاتر است. سرعت های رایج بین ماشین های لبه چسبان موجود در بازار شامل 12، 16، 18 و 24 متر در دقیقه است. دانستن این سرعت به خصوص در خطوط تولید و کارگاه‌های بزرگ اهمیت زیادی دارد.

نوع برق مصرفی

لبه چسبان های صنعتی از برق سه فاز و نمونه های نیمه صنعتی و کارگاهی از برق تک فاز استفاده می‌کنند؛ بنابراین، هنگام خرید دستگاه باید به برق مورد نیاز دستگاه توجه نمایید که با واحد کیلو وات در کاتالوگ یا پلاک مشخصات دستگاه نوشته شده است.

ایستگاه های دستگاه لبه چسبان

به‌طور معمول، هر چه تعداد ایستگاه های ماشین لبه چسبان بیشتر باشد، خروجی بهتری و تمیزتری ارائه می دهد. از جمله ایستگاه های ماشین لبه چسبان می توان به ایستگاه پیش گرم کن، ایستگاه نوار جلو برنده ورق، ایستگاه چسب، ایستگاه پیش فرز، ایستگاه فرز بالا و پایین، ایستگاه سر و ته زن، ایستگاه گوشه زن، ایستگاه اسپری، ایستگاه لیسه و ایستگاه پولیش اشاره کرد.

نصب و گارانتی پس از خرید لبه چسبان: هنگام خرید دستگاه نوار لبه‌زن، به گارانتی معتبر و برند دستگاه نیز توجه کنید. آموزش اپراتور برای استفاده درست از دستگاه، تأمین قطعات و خدمات پشتیبانی یک محصول نیز از دیگر مواردی است که قبل از خرید لبه چسبان باید به آن توجه ویژه ‌ای داشته باشید.

همچنین شما مشتریان گرامی برای خرید انواع دستگاه های سی ان سی (CNC) می توانید به سایت اقدم صنعت مراجعه نمایید. برای مشاوره با کارشناسان فروش نیز با شماره های پشتیبانی اقدم صنعت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *