• تلفن 04134470428
  • ایمیل m.aghdam.t@gmail.com

ساخت قطعات مخصوص

ساخت قطعات مخصوص

ساخت قطعه یکی از مهمترین زیر شاخه های حوزه تولید و صنعت است. ساخت قطعات فلزی یا ساخت قطعه های صنعتی شامل فرایند هایی از جمله برش، شکل دهی، جوش و … است. این فرایند ها موجب تبدیل شدن متریال خام به قطعه نهایی می شود. روش ها بسیار متنوعی برای ساخت این قطعات فلزی وجود دارند که نحوه انتخاب روش اجرای فرایند های مورد نیاز، به متریال اولیه و قطعه نهایی مورد نظر بستگی خواهند داشت. روش های ساخت قطعات هم برای قطعات سفارشی و نو و هم قطعات اصلاحی معیوب و کارکرده موضوعیت دارند. تعمیر قطعات صنعتی، اصلاح و تکمیل قطعات استوک یا معیوب نیز با روش های مختلف ساخت که البته با دانش لازم انجام می شوند، موجب بازیابی مجدد بسیاری از قطعات صنعتی خواهد شد.

بیشتر محصولات ساخته شده از جنس فلز از طیف وسیعی از فلزات متداول و آلیاژهای آنها ساخته می شوند. برخی از محبوب ترین انواع فلزات موجود برای ساخت قطعات صنعتی سفارشی شامل آلومینیوم، برنج، مس، طلا، آهن، نیکل، نقره، منیزیم، قلع، تیتانیوم و گریدهای مختلف فلزات دیگر است. سازندگان اغلب برای ایجاد محصول جدید از قطعات فلزی مانند ورق، شافت های فلزی توپر، پروفیل های مختلف فلزات و مفتول های فلزی شروع می کنند.

اصولا قطعات براساس نقشه های طراحی شده براساس مشخصات هندسی، پارامترهای مهم متریال و فرایند ساخته و تولید می شوند. در طی فرایند ساخت قطعات ممکن است چندین فرایند به کار رود. دانش مهندسی برای طراحی ترتیب و توالی و کیفیت انجام هر یک از این فرایندها در محصول نهایی به شدت تاثیرگذار خواهد بود. در این نقشه ها حتی کیفیت صافی سطوح، تلرانس های هندسی و ابعادی، انطباقات مونتاژی، فرایندهای پوشش دهی و … ذکر می شوند.

روش های مختلف تولید قطعه های صنعتی

قطعه سازان حرفه ای از روش های مختلفی برای تولید محصولات استفاده می کنند که عبارت اند از:

  • مکانیکی: قطعات فلزی از طریق چکش کاری، نورد و اکسیژن شکل داده می شوند که برای تولید قطعه با شکل ساده مناسب است.
  • جوشکاری: قطعه های تولید شده از روش های مختلف به یکدیگر اتصال داده می شود و می توان از طریق آن قطعات خیلی پیچیده تولید کرد.
  • ماشینکاری: از طریق براده برداری به دقیق ترین شکل قطعات ساده یا پیچیده تولید می شود.
  • متالوژی پودر: از روش های تولید قطعات فلزی که در آن از طریق متراکم کردن پودر فلزی، شکل و اندازه مورد نظر ایجاد می شود.
  •  ریخته گری: فلز مورد نظر مذاب می شود تا بتوان شکل مورد نظر قطعات را به دست آورد.

سفارش ساخت قطعه

گروه صنعتی اقدم، سفارش طراحی و ساخت انواع قطعات مخصوص را می پذیرد. جهت درخواست سفارش می توانید فرم ثبت سفارش را تکمیل و یا درخواست خود را به ما ایمیل کنید.

نمونه کولت هوزینگ کابل فشار قوی:

ساخت قطعات مخصوص

نمونه کورنا رینگ دکل برق:

ساخت قطعات مخصوص

ساخت قطعات مخصوص

 

گروه صنعتی اقدم

***      گروه صنعتی اقدم     ***